Český Krumlov v obležení vodáků.

Hurá na vodu i s malými dětmi! – itinerář

V tomto článku věnuju prostor našemu konkrétnímu itineráři naší 3-denní dobrodružné plavby po Vltavě s malými dětmi. Pokud Tě zajímá, jak to na vodě funguje, čím se pluje a jak se nám to líbilo – mrkni sem, na můj předchozí článek.

Trasa plavby na každý den byla něco okolo 3-4 hodin, s tím, že se to prostě rozprostřelo i se zastávkami na občerstvení. Nikam jsme se nehnali a nespěchali, ráno jsme vyráželi okolo 11, vše naprosto na pohodu, jeden den i s půldenní návštěvou Českého Krumlova. K pohodovému času s dětmi na cestách nám vždy pomáhá těchto 7 principů. O víkendu byl mnohem větší nával, v pondělí skoro pusto prázdno 🙂

den první / pátek – příjezd do kempu Branná

Dorazili jsme po šesté, postavili jsme stan v části „Krakonošovo“ u ohniště, blízko záchodů, občerstvení i dětského hřiště. Po krátkém přivítání nás rovnou nás stihla velká (ale krátká) bouřka. První zátěžová zkouška stanu, zjistili jsme, že nám dvacetiletý dědouš trochu protéká přes švy, ale byly to jen kapky, zvládli jsme to.

Bouřka nám chlapečky hezky uspala a my se pak vydali ještě ven za ostatními. Místo posezení byla jedna velká blátivá kaluž, ale i tak jsme si ještě rozdělali ohýnek, opekli špekáček a zabékali pár písniček.

den druhý / sobota – kemp Branná – kemp Nové Spolí

Vstávali jsme první, protože máme dva úžasné dětské budíčky, dali si místní snídaní – kafe & míchačky a kluci donut a lívance. Poté jsme si šli vyzvednout barely, lodě, pádla a vesty pro nejmenší (mají klidně i pro dospělé, není problém) a začali plnit.

Stačily nám 4 barely (ale to bylo taky na naši loď maximum, ale zhruba stejně věcí bych brala i na týden, takže za mě dobrý). Auto zůstalo zde v kempu a hurá na vodu!

První zastávku jsme si udělali na oběd v Rybí baště u Matěje, kde jsme si dali božího čerstvého grilovaného sivena – dva – no určitě doporučuju se tu na něj zastavit. Kluci jedli jako nezavření a to ten nejmladší masu moc neholduje. Ostatní dobroty jako klobása nebo hermelín samozřejmě taky k mání.

Druhou zastávku jsme dali U papouščí skály na jejich vyhlášený hot dog, děti si dali kukuřici z grilu a hranolky. Byla to docela výheň bez stínu, jídlo normální. Před námi druhý splav a hned za humny cíl naší dnešní cesty – Kemp Nové Spolí – kousek před Českým Krumlovem. Těch kempů je tu okolo víc, tento prý nejlepší.

Tady jsme se utábořili do kruhu (byli jsme celkem 4 stany), zapůjčili ohniště a k večeři opekli opět špekáčky. :)) Je tu fajn dětské hřiště a jedna centrální vývařovna, kde se to v takové ty typické časy trochu frontilo.

den třetí / neděle – kemp Nové Spolí – Český Krumlov – kemp / farma/ Krmítko

Ráno opět vše sbalit, nasnídat (kafe, tousty, jogurt, koblih a chleba s marmeládou) a jedem. První krátká zastávečka byla na začátku Krumlova, a to galerie a kavárna Zahradní domek Egona Schieleho. Tady jsme si dali kávu, limču a prosecco (ceny vyšší). Děti se dosyta vyřádily na dětské hřišti, pár z nás se i vykoupalo v osvěžující Vltavě.

Poté jsme pokračovali přímo do centra Krumlova a přímo tady i „zaparkovali“ naše lodě. Je to za mě skvělá varianta, vzít to takto „uprostřed dne a plavby“ oproti tomu si sem dělat výšlap z některého z kempů.

Nejdřív jsme museli nasytit hladové krky a vybrali jsme si italskou pizzerii Liberta, kde byla boží pizza a těstoviny tak napůl – my s mužem nadšení (boloňské a arrabiata), kamarádi měli jiné (carbonara a houbové) a tak nadšení nebyli. Ale za nás doporučuju, skvělý byl i dezert Tiramisu, plus super příjemná slečna servírka.

Pak procházka centrem a kafíčko ve vyhlášené a moc příjemné kavárně Kolektiv.

Nasedáme do lodi a čekají nás ještě asi dva splavy a míříme do nejmenšího z kempů za celou naši výpravu – na Farmu Krmítko kousek za Krumlovem, která se kempem stala snad teprve nedávno 🙂

Po příjezdu nás však nemile překvapil fakt, že stánek s občerstvením už byl zavřený a my neměli nic k jídlu ani pití, kromě dvou dětských lahviček s vodou. No vyřešili jsme to operativně, objednali jsme si u jedné ze dvou jediných možných rozvozových restaurací. Opět tři pizzy 😀 pivo, víno a vody.

V tomto kempu tu kromě nás byly asi jen 3 další stany. Opět jsme si půjčili (volně přístupné) ohniště a tentokrát kluci poctivě nanosili popadané dřevo z lesa. Ohýnek jsme měli na skvělou večerní atmosféru k té objednané pizze 😀 a na víno nám kurýr pohárky nedovezl, tak jsme museli improvizovat s řezanými petkami od vody 🙂

den čtvrtý – kemp Krmítko – Zlatá Koruna – a zpět do kempu Branná

Teprve ráno jsme si s dětmi (vstávajícími vskutku brzy) užili celou farmu skrz naskrz. Byly tu slepičky, dva čuníci a na opačné straně louky pak ovce a kozy. Samozřejmě i hezké hřiště.

S mírným zpožděním se konečně otevřelo i občerstvení a my si dali vytoužené kafíčko, míchaná vejce od místních slepiček (škoda, že tolik opepřená), kluci vafli a tousty.

Opět jsme vše pobalili a vydali se na cestu. Na poslední obědovou pauzu jsme se zastavili v Občerstvení Marína, kde byl bohatý výběr grilovaných jídel – zkusili jsme třeba výbornou klobásu, opravdu hot hermelín, kluci kukuřici a hranolky. Ještě zmíním výbornou čočkovou polívku. Jedině kafe bylo jen rozpustné – to jsem oželela, za mě trochu škoda.

Po posledním splavu u Zlaté Koruny jsme vytáhli lodě na břeh a zavolali naši půjčovnu, aby dorazili na domluvený odvoz. Do 30min byli tu, naložili nás i lodě a dopravili zpět do našeho „základového“ kempu Branná. Tady jsme vybalili barely zpět do auta, dali si poslední pivo a limču, rozloučili se a hurá domů.

Tady bych chtěla nabídnout ještě pohodovější variantu – přijeli jsme odpoledne kolem 16h a měli jsme pocit, že by nebylo vůbec špatný zůstat ještě jednu noc. Ráno v pohodě vstát a vzít to domů ještě přes nějaký výlet po cestě. Kamarádi však spěchali domů a my nakonec nechtěli zůstávat sami, a tak jsme se s kluky vydali taky už domů.

Čekaly nás energeticky náročnější 3 hodiny za volantem, večeři jsme dali po cestě kauflanďáckou – rohlík se šunkou 🙂 už jsme neměli sílu se ještě někde stavovat a dorazili jsme domů až k půlnoci, protože kluci potřebovali zastávky a Tom pak ke konci taky, na kafe.

Znovu opakuju, že dovolená aka prodloužený víkend byla skvělá, boží! Moc jsme si to užili, ani jsme takové nadšení nečekali 🙂 Pro více info, jak na vodě funguje všechno okolo, co si vzít a kolik nás to celkem stálo píšu v souhrnném článku tady.

Ujišťuju Tě, že jet na vodu je fakt pohodový a příjemný způsob dovolené i s těmi nejmenšími. Pokud bys přece jen potřebovala dodat ještě trochu víc odvahy, určitě si nenech ujít můj eBook 7 bodů pro pohodové cestování s dětmi.

Spokojená žena, máma dvou a maceška dalších dvou. Podporuje a inspiruje ženy k vědomému a radostnému životu a mateřství.

Knihomolka, labužnice a nadšená cestovatelka. Původní profesí architektka, které příchod dětí na svět převrátil život vzhůru nohama.

Autorka eBooků 7 bodů pro pohodové fungování domácnosti a Více času v mateřství pro každodenní život mámy a 7 bodů pro pohodové cestování s dětmi pro smysluplné cestování i s těmi nejmenšími.