Sama jsem na začátku své cesty za naším kočárkem dost tápala – a tak jsem se rozhodla sepsat hlavní body, nad kterými jsme při jeho výběru přemýšleli před koupí a co vidím jako důležité z dnešního pohledu po dvou dětech.
Platí, že čím větší kola, tím více pohodlí pro miminko a větší tlumení nerovností na cestě. Nafukovací kola má minimální procento kočárků. Z praktického hlediska je potřeba občas zkontrolovat / dofouknout, ale jsou nejpohodlnější. My je máme a za 4 roky jsme defekt neměli ani jeden a jezdíme opravdu všude. O jiné kolečkové materiály není potřeba se nijak zvlášť starat, je to umělá hmota. Tady jde pak spíš o to, jak odolná umělá hmota to je a jak dlouho vydrží.
Náš kočár byl tehdy zastoupen jen jednou prodejnou, která měla na googlu hrozný hodnocení a já bych do ní prostě asi dobrovolně nejela. Ale na veletrhu nám kočár padl do oka na první dobrou, zasadní parametry splňoval a pán přímo od značky nám všechno ochotně vysvětlil a ukázal. To se pak o prodejně a následné objednávce říct nedalo, ale jinde objednat nešlo, tak jsem jejich přístup překousla.
Máme Jedo Bartatina, je to polská značka, polský kočárek (a řeknu Vám tajemství, všechny kočárky se vyrábí v Číně anebo v Polsku. Jako Apple – Invented in California, Made in China). Nelitovala jsem nikdy, je skvělý – je hezký a hodně houpe. Stál nás v dvojkombinaci celých 12 tisíc, oproti zavedeným značkám cca o polovinu až dvě třetiny levnější. Retro je maximálně typem. Máme velká nafukovací pevná kola a neměnila bych. Na zvedací otáčení si člověk zvykne za týden a pak zvládá hravě jednou rukou. Je to do všech terénů, jak do lesa, tak do šaliny – a tam taky všude fakt jezdíme. Je prostorný, vysoký tak akorát, polohovatelná madla, prostor pod kočárkem i na další unavené nebo líné dítě (to samozřejmě nebyl výrobní záměr, ale nemusela jsem kupovat ani řešit takový ten skejtík, protože je tam prostě fakt dost místa na celý druhý velký dítě 😀 ), otáčení vršku po i proti směru jízdy na klik. (A není to placené promo, ale miluju náš kočár od prvního dne dosud stále stejně, haha.)
Mezi možné nevýhody by mohlo patřit to, že kočárek je vcelku obrovskej, Prahu vlakem zvládáme, ale kufr auta to zabere celej a sbalit ho na týden spolu s věcma a dětma – to znamená vzít navíc rakev (ano, střešní nosič, tati), do letadla a na cesty do zahraničí nevhodný jakbysmet. My máme velký štěstí v tom, že teta pro nás měla schovaný menší skladný kočárek Inglesina, něco mezi sporťákem a golfáčem, se kterým cestujeme, tak bylo rozhodování o to snazší.
Jakkoli pečlivě si dáte na výběru kočárku záležet, jakkoli krásný, s láskou a dobrou vírou pořizovaný kočárek budete mít, Vám nedá záruku toho, že to dítko ocení. Některá miminka usnou momentem položení a nebudou chtít spát jinde, některé budou z plna hrdla dávat najevo, že takto teda ne. Neberte si to, prosím, osobně. Děti jsou různé. Tím, že ho necháte plakat, si kočárek neoblíbí. Tak ho plakat nenechávejte.
Moje děti nebyly nijak zvlášť kočárkové, řekla bych, že to úspěšně kombinujeme s nošením půl na půl. Starší syn měl období, kdy absolutně kočár nesnesl a já ho mohla jen vázat do šátku. Vzal ho na milost až později a jen na spánek, jakmile se probudil, chtěl hned ven. Mladší syn kočárek vcelku ochotně akceptoval, po půl roce však taky už jen na spánek, vození za vzbuzena neexistuje a máme pro změnu nosítko. Sportovní sedící kočárek měl a momentálně má větší úspěch pro lepší možnost pozorování světa. 🙂